• Instagram: @happybum.nu Mail: happybum@narmasthjartat.se
Frakt 49:- / 2-4 leveransdagar

Köpvillkor

  1. Om Happy Bum

Företaget startades November 2019 och förmedlar begagnade tygblöjor som en tredje part mellan säljare och köpare. Happy Bum tar inte ansvar för hur blöjorna är hanterade innan de kommer hit. När de kommer till Happy Bum görs det alltid minst en djuprengöring och tvätt innan försäljning. 

Målsättningen är att du skall bli 100% nöjd när du handlar hos Happy Bum! Nedan får du mer information om vilka villkor som gäller när du handlar hos på happybum.nu. Genom att handla hos Happy Bum org nr SE770912756201  i webb-butiken accepterar du dessa villkor. Önskar du att komma i kontakt, skicka ett mail till happybum@narmasthjartat.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter. Svar kommer inom kort.

  1. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta Happy Bum via e-post till happybum@narmasthjartat.se

  1. Leverans

Våra normala leveranstider är 2-3 dagar, men ibland kan det dröja upp till 5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. 

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: happybum@narmasthjartat.se

  1. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Happy Bum reserverar sig för prisändringar orsakat av prisändring från säljaren, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller sig rätten att justera priset.

  1. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund normalt en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Detta gäller dock inte hälso- och hygienartiklar som tygblöjor är. Skulle det vara något fel på varan ska du givetvis kontakta oss omgående


5.1 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
  1. Reklamation och klagomål

Happy Bum besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar Happy Bum sig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till happybum@narmasthjartat.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalas du för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Happy Bum står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Happy Bum förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följs riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning
  • Happy Bum tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Happy Bum accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför Happy Bums kontroll.
  1. Produktinformation
  • Happy Bum reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Happy Bum garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Happy Bum försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos Happy Bum accepterar du företagets dataskyddspolicy och behandling av dina personuppgifter. Happy Bum  värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Happy Bum säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Happy Bum är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur Happy Bum i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
    10.1 Vad är en personuppgift?
  • En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
    10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
  • För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar Happy Bum ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge Happy Bum har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
    10.3 Rättslig grund
  • I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
    10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med betalleverantören. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som Happy Bum använder är: Under förhandling pga ägarbyte
    10.4.2 Fraktbolag
  • För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste specifik information delas med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag Happy Bum samarbetar med är: PostNord.
    10.5 Rätten till tillgång
  • Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
    10.6 Rätt till rättelse
  • Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
    10.7 Rätten att bli glömd
  • Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
    10.8 Ansvarig för dataskydd
  • Happy Bum är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
    10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
  • Happy Bum använder industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Happy Bum använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Happy Bum förbehåller sig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer Happy Bum beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.